200 miljoen euro voor TINA-Fonds
Vlaanderen lanceert het TINA (Transformatie, INnovatie en Acceleratie)-Fonds met als bedoeling de vernieuwing van onze economie en industrie te versnellen. Het TINA-Fonds, waarvoor 200 miljoen euro wordt vrijgemaakt, moet fungeren als financieringsinstrument om de ViA (Vlaanderen in Actie)-doorbraken tot stand te brengen en de doelstellingen van het Pact 2020 dichterbij te brengen.
Als investeringsfonds heeft het TINA-Fonds tot doel alle types van innovatie te versterken en versneld naar de markt te brengen om aldus het veranderingsproces van het economisch en industrieel weefsel te versnellen.
Initieel draagt de Vlaamse overheid 200 miljoen euro aan kapitaalmiddelen in het fonds aan.
Die zijn bestemd voor het nemen van participaties in ondernemingen. Het TINA-Fonds wordt bij PMV ondergebracht.
Samenwerkingsverbanden tussen ondernemingen (consortia) die fundamenteel bijdragen tot de vernieuwing en het versterken van het Vlaams economisch weefsel, komen voor steun in aanmerking.
Zij moeten wel aan een aantal criteria voldoen. Zo gaat het enkel om consortia (lees: samenwerkingsverbanden tussen ondernemingen, aangevuld met investeerders, kennisinstellingen onderzoeks- en/of technologiepartners).
Voorts moet het consortium zich richten op economische vernieuwing met een internationaal potentieel en moet het een duidelijk innovatietraject voor ogen hebben.
Het moet tevens kunnen aantonen dat dat innovatietraject een impact zal hebben op de structuur van de sector waarin het actief is.
Ten slotte moet de creatie van duurzame waarde binnen nieuwe of bestaande waardeketens door het consortium aantoonbaar zijn, d.w.z. een en ander moet een duidelijk aantoonbaar potentieel concurrentieel voordeel opleveren.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.