Bedrijven testen amper 31% van hun mobiele applicaties
Bij gebrek aan middelen, mensen en resources en een verdere digitalisering van ontwikkelingsomgevingen testen bedrijven vandaag amper 31% van hun mobiele applicaties. Zo blijkt uit het onlangs gepubliceerde World Quality Report 2012-2013 (WQR), een gezamenlijk initiatief van Capgemini, Sogeti en HP. Nochtans is de noodzaak aan het testen van applicaties nog nooit zo groot geweest als nu en is dit van groot belang voor de reputatie en goede werking van organisaties, heet het.
Studies wijzen uit dat de meerderheid van de mobiele devices voortaan applicatiegericht zijn. Zo worden dagelijks meer dan 50 miljard applicaties gedownload en zijn er bijvoorbeeld meer dan één miljoen applicaties voorradig in de App-store.
Organisaties blijken vooral aandacht te besteden aan de performantie (64%) en de functionaliteiten (48%) van hun applicaties met slechts 18% focus op het aspect veiligheid, aldus het WQR. Nochtans zijn aspecten als persoonlijke data en bedrijfsgegevens, authenticatie en toegangsrecht van de gebruiker, beschikbaarheid, hacking-gevoeligheid en het kopiëren van bedrijfsgegevens belangrijke uitdagingen waar we steeds meer mee te maken zullen hebben.
SOGETI N.V.
CAPGEMINI N.V.
HP BELGIUM B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.