“Watt 17” nieuwe event-locatie in Limburg
De voormalige steenkoolcentrale op de gewezen mijnsite van Heusden-Zolder is in handen van opleidings- en vormingsorganisatie Agora V.Z.W. Dat baat er op de bovenverdieping een 1.200 m² grote evenementenhal uit, HenerZia genaamd, in een omgeving van mijnerfgoed. Op de benedenverdieping centraliseerde Tasco eerder dit jaar zijn activiteiten, die voorheen op verschillende locaties in Heusden-Zolder werden verzorgd. De maximumcapaciteit van HenerZia bedraagt respectievelijk 700 personen.
Tom De Weyer, zaakvoerder van Tasco: “De monumentale structuur die op de eerste verdieping tot event-locatie werd uitgebouwd kampt met een aantal praktische beperkingen. Die zijn voornamelijk van logistieke aard. De grote glaspartijen en ruime lichtinval ogen bijzonder fraai maar zijn niet echt bevorderlijk voor het projecteren van presentaties allerhande. Bovendien leeft in de markt ook een duidelijke vraag naar meer kleinschalige accommodatie. Vandaar dat we besloten zowat 1/3 van onze bedrijfsruimte op de benedenverdieping in te richten als event-locatie”.
Dat gebeurde onder de noemer “Watt 17”. “Watt 17” maakt komaf met alle beperkingen van de grote HenerZia-zaal. Zo is de accommocatie kleinschaliger, volledig verduisterbaar, zijn alle licht- en geluidstechnieken er standaard aanwezig en is het geheel toegankelijk voor rollend materieel en voertuigen. Onder dezelfde noemer verhuurt Tasco overigens ook HenerZia, die gebeurlijk in combinatie met de zaal op het gelijkvloers voor events kan worden ingeschakeld.
Met zijn 400 m² is “Watt 17” geschikt voor kleinere manifestaties en feesten. Een mobiele wand maakt het overigens mogelijk om de ruimte in stappen met 6 lopende meter in te korten.
Geen exclusiviteit
Tasco stelt “Watt 17”, dat voornamelijk op evenementenbureaus mikt, ook ter beschikking van andere event-cateraars.
“Het is onzinnig om een event-locatie in exclusiviteit aan één cateraar toe vertrouwen,” meent De Weyer.
Externe catering-bedrijven kunnen gebruik maken van de regeneratiekeuken die Tasco ter beschikking stelt. De eigen HACCP-keuken wordt, om praktische redenen, exclusief voor Taste Catering gereserveerd. Niet uitgesloten is dat op termijn een bijkomende keuken voor derden wordt geplaatst.
“Tegen het jaareinde hadden we graag onze logistieke operaties ondergebracht op een externe locatie, toegerust met laadkades. Momenteel lopen onderhandelingen met een collega-cateraar, die in tegenstelling tot Taste Catering voornamelijk op de B2C-markt focust, om onze logistieke operaties gemeenschappelijk te organiseren. Als dat lukt is verdere uitbreiding van het samenwerkingsverband niet uit te sluiten. De externalisatie van de logistieke operaties zou alvast ruimte kunnen bieden voor een mogelijke uitbreiding van “Watt 17” of voor het bouwen van een tweede HACCP-keuken,” aldus Tom De Weyer.
Zelf rekent Taste Catering zich intussen (volgens een bevraging door Experiance-magazine) tot de Top 6 van de Belgische event-cateraars. Zowat 65% van de opdrachten wordt buitenshuis (lees: over heel Vlaanderen en Brussel, nvdr.) verzorgd. Op jaarbasis tekent de KMO, naar verluidt, voor zowat 320 events.
Ruimtegebrek
Het ruimtegebrek waarmee Tasco momenteel kampt, heeft in niet geringe mate ook te maken met de opstart, eerder dit jaar, van de nieuwe Pop Up Pallets (PUP)-activiteit. Tasco treedt sinds kort op als invoerder van de producten van het Nederlandse Pop Up Pallets (Amersfoort). Dat zijn houten pallets onder FSC-label, van 100 cm bij 80, die creatief kunnen worden aangewend voor de aanmaak van kantoor-, event-, lounge-, keuken- en buitenmeubels alsook beursstanden.
De Pop Up Pallets kunnen zowel als maatwerk dan op huurbasis worden aangeboden. De mini-variant (10 x 8 cm) is dan weer geschikt om concepten op miniatuurbasis uit te werken of ter ondersteuning van teambuilding-activiteiten.
Creatieve insteek
De Pop Up Pallets haken naadloos in op de traditie van creatieve marktspeler van Tasco. Met The Box en Outside Box werd een creatief verlengstuk aan het catering-luik gebouwd. The Box bestaat uit een kookeiland onder een zwevende structuur dat voor een maximale interactie tussen koks en gasten gaat. Met Outside Box werd het concept verder verrijkt in die zin dat op de hoeken van de 8 bij 8 meter grote box vier podiumplaatsen werden ingericht waarop een “live band” aan de slag gaat. Die creativiteitsinsteek geldt ook voor “Watt 17”.
“Bedoeling is “Watt 17” uit te spelen als event-locatie (feesten, beurzen, tentoontstellingen, productpresentaties, …) waar vooral creativiteit ten gunste van de klant kan gedijen”, besluit Tom De Weyer.
TASCO B.V.B.A.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.