Luchthaven Oostende-Brugge vraagt aanpassing milieuvergunning
Egis zag die verstrenging graag iets geleidelijker ingevoerd. Zo kan het bedrijf verder onderhandelen met nieuwe vrachtlijnen. Die zouden honderd extra jobs kunnen opleveren. Het is geenszins de bedoeling dat de normen die in 2014 van toepassing waren, zouden worden afgezwakt, zo luidt het.
Sinds de normen in de milieuvergunning van de luchthaven bij het jaarbegin werden verstrengd, kunnen de meeste vrachtvliegtuigen niet meer op Oostende landen. Enkel indien de vrachttrafiek kan worden ontwikkeld, kan Egis de uitbating van de luchthaven rendabel maken. Het vraagt daarom dat er voor de helft van de nachtvluchten wordt teruggekeerd naar de situatie van negen maanden terug, waardoor een aantal toestellen nog op Oostende kunnen landen. Vanaf 2020 zou dat voor een derde zijn, in 2024 wordt de nieuwe norm dan voor honderd procent ingevoerd.
Het aantal klachten voor geluidshinder van de Internationale Luchthaven Oostende-Brugge is de jongste jaren historisch laag: 1 in 2014, 0 in 2013, 1 in 2012 en 1 in 2011. Als de aanpassing wordt toegestaan, zouden er, naar verluidt, verschillende maatschappijen die nu vliegen op Luik of naar Franse, Duitse of Nederlandse regionale luchthavens, bereid zijn om over een komst naar Oostende te onderhandelen.
INTERNATIONALE LUCHTHAVEN OOSTENDE-BRUGGE
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.