Belgische ceo minder energiebewust dan Nederlandse
Slechts 16% van de Belgische respondenten geeft aan dat de energietransitie voortdurend wordt besproken binnen de boardroom en bij slechts 4% van de organisaties heeft het ook daadwerkelijk impact op de strategie. Dat is opmerkelijk omdat wereldwijd de aandacht voor dit thema steeds groter wordt.
Opvallend is dat het thema energietransitie veel minder speelt in België (16%) in vergelijking met Nederland (26%). Mogelijk liggen de problemen in Noord-Nederland die ontstaan door de gasontginning hieraan ten grondslag. Toch blijkt dat ook veel meer Nederlandse bedrijven zich via “duurzaamheid” willen onderscheiden van hun concurrenten (31% vs 16%). In België is kwaliteit als concurrentie-onderscheidend element nog belangrijker dan in Nederland (58% vs 46%).
Belgische ceo’s geven aan wel degelijk te werken aan bepaalde duurzaamheidsingrepen maar stellen vast de Belgische consument vooralsnog niet bereid is hiervoor te betalen. Belgische bestuurders liggen veeleer wakker van groei en digitalisering. Deze thema’s komen bij 71% van de bedrijven voortdurend aan de orde. De nadruk op digitalisering verklaart in belangrijke mate ook de grote impact van het thema “arbeidsmarkt” op de strategie van organisaties. 43% van de respondenten geeft aan dat arbeidsmarktvraagstukken leidend zijn in de bepaling van de organisatiestrategie.
BELGISCH-LUXEMBURGS-DUITSE KAMER VAN KOOPHANDEL V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.