VIL-project “Future Proof Warehousing” van start
Automatisering en digitalisering zijn “big business”. Ook in de logistiek. Denk maar aan de miljoenen euro’s die de afgelopen jaren geïnvesteerd zijn in magazijn-robots, sensors, de populariteit van blockchain software, IoT en ga zo maar door. Investeren in meer digitalisering is noodzakelijk. Maar voor veel bedrijven, en zeker KMO’s, is het moeilijk om te weten welke investeringen hun bedrijf het best vooruit kunnen helpen. Welke meerwaarde genereert IoT voor een magazijn? Wanneer is het zinvol om drones en robots in te zetten? Hoe kan een bedrijf best zijn logistieke assets lokaliseren?
Doelstelling van dit VIL-project is bedrijven te helpen om zinvolle keuzes te kunnen maken om hun magazijnen op een realistische en efficiënte manier te transformeren.
VIL zal een praktisch inzetbare selectie/keuze-toolkit ontwikkelen om het potentieel van automatisatie en digitalisering inzichtelijk te maken. Die moet bedrijven inzicht verschaffen over waar ze al staan op het vlak van digitalisering en automatisering. Hij zal ook aangeven welke technologieën voor welk proces nog extra toegevoegde waarde kan opleveren en wat de randvoorwaarden zijn om deze toe te passen.
Het project focust op alle handelingen binnen een magazijn, de structuur van het gebouw zelf wordt buiten beschouwing gelaten.
De tool wordt opgesteld voor bedrijven uit allerlei sectoren met activiteiten in een eigen magazijn. Eén van de deelnemers is Danone. Andere deelnemers zijn Atlas Copco, Barry Callebaut, Globis, Proximus, Reynaers Aluminium, Ridix, Terumo, Unilin en WFS.
Het project geniet de steun van VLAIO, het Agentschap Innoveren en Ondernemen van de Vlaamse overheid.
VIL V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.