Belfius en Proximus zetten Banx-app stop en lanceren nieuw exclusief bankaanbod

01/10/2024 OM 16:00 - Luc Willemijns
Banx2 okt1221

Belfius en Proximus ontwikkelen een nieuw bankaanbod voor Proximus-klanten, dat later dit jaar wordt gelanceerd. Als onderdeel van deze strategische herziening wordt de digitale Banx-app stopgezet. Dit besluit komt voort uit een reflectie op hun partnerschap, met als doel het bieden van exclusieve diensten voor zowel bank- als telecom-klanten.

De lancering van de Banx-app, ontwikkeld in samenwerking tussen Belfius en Proximus, had als doel een innovatieve, volledig digitale bankervaring te bieden. Ondanks de technologische vooruitgang bleek het echter een uitdaging om voldoende schaalgrootte te bereiken in de volwassen bankmarkt. Beide bedrijven zijn nu van mening dat de oorspronkelijke doelen beter kunnen worden bereikt door verder te bouwen op de bestaande diensten van Belfius en de eerder gelanceerde Proximus+-app.

De nieuwe strategie zal exclusieve voordelen bieden aan Proximus-klanten die zich inschrijven voor het bankaanbod van Belfius, mits ze voldoen aan de door Belfius gestelde voorwaarden. Banx-klanten worden vanaf oktober persoonlijk geïnformeerd over de stopzetting van de app en zullen ondersteuning krijgen bij hun overstap naar Belfius of bij het sluiten van hun rekening.

Ondanks de stopzetting van Banx blijft het strategisch partnerschap tussen Belfius en Proximus overeind. De verkoop van Proximus-telecom-pakketten via Belfius, onder de naam "Beats", wordt voortgezet. Beide bedrijven lanceerden in 2021 "Beats" als een gecombineerd aanbod van telecom- en bankdiensten.

Meer info: https://www.proximus.com

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.