BMW Group introduceert Proactive Care: data- & AI-gedreven klanten-service

30/09/2023 OM 08:10 - Raf Hectors
Bmwproactivecare1 280923

De BMW Group pakt uit met Proactive Care, een nieuwe data- en AI-gedreven klanten-service. Met deze nieuwe tools en diensten kan het voertuig zelf bestaande en voorspelbare service-behoeften identificeren en proactief oplossingen bieden aan de klant. Dat zorgt voor meer comfort voor BMW-klanten en luidt een nieuwe fase in de evolutie van "connected vehicles" en klanten-service in. Al geruime tijd sturen BMW-auto's service-gerelateerde gegevens rechtstreeks vanuit het voertuig naar de BMW-dealer, waardoor gerichte interactie tussen klanten en dealers mogelijk is. Echter, tot nu toe was het nog steeds de verantwoordelijkheid van de klant om contact op te nemen met zijn BMW-partner.

Nu neemt BMW proactief contact op met de klant en breidt het zijn portfolio van dealer-services uit met voordelen die kunstmatige intelligentie biedt. Dat resulteert in een nieuwe fase in de evolutie van "connected vehicles" en klanten-service. Proactive Care biedt verschillende voordelen bij onderhoud. Door middel van data-analyse en het vastleggen van klantvoorkeuren kunnen op maat gemaakte oplossingen worden aangeboden voor digitale bandendiagnose, voertuigfoutmeldingen en service-behoeften.

Bmwproactivecare2 280923

Klanten worden geïnformeerd via verschillende kanalen, zoals de My BMW-app, meldingen in het voertuig, e-mail, de voorkeurs-dealer of Roadside Assistance. Dat verbetert de service-ervaring op lange termijn, met zelfhulptips, flexibele ondersteuning om mobiliteit te garanderen en gepersonaliseerde service-video's inclusief on-line betalingsafhandeling. Proactive Care is wereldwijd beschikbaar voor alle BMW-modellen met BMW Operating System 7 of later. Klanten moeten een actief BMW ConnectedDrive-contract hebben en hun voertuig registreren in de My BMW-app of het My BMW-portaal.

Bmwproactivecare3 280923

Klanten hebben voorts altijd transparante toegang tot informatie over uitgevoerde werkzaamheden, kosten en geschatte ophaaltijd van het voertuig. Met Proactive Care biedt BMW zijn klanten een volledig nieuwe service-ervaring en plaatst het de klanttevredenheid nog steviger in het middelpunt van zijn activiteiten.

Meer info: 03/890.51.11 of https://www.bmw.be.

Bmwproactivecare4 280923

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.