Coesens Transport koopt Mercedes Actros
“Uitzonderlijk transport vereist uitzonderlijk voertuig”
Coesens Transport (Geraardsbergen) investeert in twee identieke Mercedes Actros 5-asssige transporttrekkers. Die keuze werd niet enkel ingegeven door het geboden chauffeurscomfort en de hoge bedrijfszekerheid. Onder meer ook de TRK-koppeling die uitstekend aansluit op de specialisatie van het bedrijf in uitzonderlijk transport op moeilijk bereikbare wegen speelde een belangrijke rol, geeft zaakvoerder Jan Coesens aan.
Coesens Transport, 26 jaar terug opgericht door Jan Coesens, kwam in 2018 in handen van de Van Egdom Groep (Heist-op-den-Berg). Dat belandde op zijn beurt in 2020 bij de Franse Groep Capelle (Vézénobres). Voor Coesens Transport werken vandaag een twintigtal mensen, waaronder dertien chauffeurs.
“We handelen volledig autonoom binnen de Franse groep, die de ambitie heeft door acquisitie te groeien op de Europese markt. Op die manier behouden we de flexibiliteit en de service van een klein bedrijf en genieten we gelijktijdig van heel wat synergieën binnen de grote groep”, aldus Jan Coesens.
Doelgroep van de transporteur zijn bedrijven of aannemers actief in de wegen- en industriebouw.
Hoge betrouwbaarheid vereist
Dat zijn grote bedrijven die hoge kwaliteitsnormen hebben. “Daarom kiezen we ook voor Mercedes. Het is een betrouwbare wagen met een goede naam bij bouwbedrijven. Bovendien is de verlader een tiental jaar geleden mee verantwoordelijk gesteld voor het uitzonderlijk vervoer. Zelfs ingeval van uitbesteding. Dat maakt dat bedrijven beter kiezen voor een gespecialiseerde partner die alles in staat stelt om volgens de regels van het spel te spelen”, dixit Coesens.
Strenge reglementering voordeel
De zaakvoerder hekelt voornamelijk de strenge controles in België. Dat is op hetzelfde moment wel de sterkte van Coesens Transport. “Het is nodig om verschillende identieke wagens te hebben om flexibiliteit te borgen en op korte termijn snel in te spelen op vragen van onze klanten. Op de transportvergunningen is het namelijk verplicht het type vrachtwagen te preciseren die identiek moeten zijn. Daarom hebben we van alle modellen drie eenheden,” zo klinkt het.
TRK-koppeling
Geschikt personeel vinden is de grootste uitdaging voor het transportbedrijf. “We laten de chauffeur zelf beslissen met welk merk hij wil rijden. Zo betrekken we onze chauffeurs van in het begin bij de aanschaf van een nieuwe wagen en kan hij beslissen over de opties. Uiteraard binnen de budgetnormen”, zo nog de transportondernemer.
De TRK-koppeling van Mercedes-Benz Trucks biedt volgens Jonas Lefebvre, chauffeur bij Coesens, heel wat rijcomfort. De zaakvoerder, die zelf ook nog vaak rijdt, sluit zich hierbij aan:
“Bovendien schakelt de TRK-koppeling zich uit wanneer je er geen beroep op doet. Dat zorgt voor heel wat minder verbruik en bijgevolg een gunstiger prijskaartje Dat maakt dat Mercedes-Benz Trucks zijn uniek voordeel behouden heeft. De slipkoppeling, op zijn beurt, maakt het manoeuvreren een stuk makkelijker op moeilijk te bereiken locaties. Die technologie biedt ons de mogelijkheid om in te spelen op de toekomst. Er zullen de komende jaren heel wat nieuwe bouwontwikkelingen plaatsvinden in de binnensteden. De Mercedes Actros stelt ons aldus in staat om nog beter te antwoorden op de vragen van onze klanten. Bovendien zijn we de enige die met een 5-asser werken. Anderen gebruiken vaak een dolly. Zo kunnen we op plaatsen komen waar anderen niet geraken”, besluit Jan Coesens die als logistiek dienstverlener klaar lijkt voor de komende jaren …
MERCEDES-BENZ TRUCKS BELGIUM LUXEMBOURG N.V.
JAN COESENS TRANSPORT B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.