E.C.K. & BRIO Group ambiëren nationale groei
Sam Bosmans staat sinds een tiental maanden aan het hoofd van enerzijds BRIO Group- een B2B one-stop-shop voor keukens, badkamers en totale interieurinrichting – en anderzijds zusterbedrijf E.C.K. – een groothandel gericht op keukens en badkamers. E.C.K. viert in 2025 zijn dertigste verjaardag en wil samen met BRIO Group op korte tijd uitgroeien van een regionale tot een nationale speler. “De voorbije maanden hebben we nagedacht over de rol die we willen spelen voor de klanten van E.C.K. en BRIO Group. We zijn actief in een concurrentiële sector die bovendien in volle verandering is. Met E.C.K. & BRIO Group maken we het verschil door een goede totaal service te bieden. De sterke band met onze klanten dankzij 2 ijzersterke commerciële teams onder het leiderschap van Peter Vanthienen (BRIO Group), Johan Van Loock (E.C.K. – Keukens) & Freek Fourneau (E.C.K. – Badkamer) blijft centraal staan in de nieuwe strategie die we aan het uitstippelen zijn”, aldus Sam Bosmans, ceo bij E.C.K. & BRIO Group.
Technologie
Een belangrijke pijler in het streven naar verdere groei is technologie. “Bij E.C.K. & BRIO Group staan mensen én middelen centraal. Technologie is geen doel, maar een middel om onze mensen beter te maken. Daarom dat we het belangrijk vinden om te investeren in de juiste technologie. Zo zijn we bij Dimasys, het ERP-pakket van Infomat terecht gekomen, waarbij we weliswaar eerst hebben nagedacht over de doelen die we wilden bereiken om dan pas op zoek te gaan naar een ERP-pakket dat maximaal aansloot bij onze noden. Een aantal vragen stonden daarbij centraal: Wat willen we betekenen voor onze klanten? Wat willen we te weten komen over onze klanten? Hoe kunnen we onze klanten nog beter bedienen? Dat Infomat veel expertise heeft in de sector was voor E.C.K. & BRIO Group een belangrijke troef. Tijdens de implementatie van Dimasys heeft Infomat er mee voor gezorgd dat iedereen binnen het bedrijf kon volgen. Het belang daarvan mag niet onderschat worden. Je kan morgen de Rolls-Royce onder de ERP-pakketten binnenhalen, maar als de juiste ondersteuning ontbreekt sta je nergens”, stelt Bosmans.
Vuur aan de schenen leggen
Na een vlotte implementatie bij E.C.K. is nu ook BRIO Group aan de beurt. Al stond Sam Bosmans er op om Infomat eerst het vuur aan de schenen te leggen om na te gaan of Dimasys nog altijd de juiste ERP-oplossing was. “Ik wou eerst de toekomstvisie weten van Infomat. Ik heb hen bestookt met verschillende vragen: Zijn jullie klaar voor de toekomst? Wat met artificiële intelligentie (AI)? Welke innovaties mag ik van jullie verwachten? Het is niet omdat een ERP-pakket vandaag nog up-to-date is, dat dat morgen ook nog het geval is. Maar Infomat heeft afdoende kunnen aantonen dat Dimasys futureproof is”, besluit Sam Bosmans, ceo bij E.C.K. & BRIO Group.
3 tips & tricks bij de implementatie van een ERP-pakket
Door Sam Bosmans, ceo E.C.K. & BRIO Group
- ANALYSEER: SPENDEER VOLDOENDE TIJD AAN DE ANALYSEFASE. DENK EERST NA OVER HET JUISTE DOEL IPV DE JUISTE TOOLS
- BETREK DE JUISTE STAKEHOLDERS: NIET ALLEEN DE IT-MANAGER IS VRAGENDE PARTIJ VOOR EEN ERP-PAKKET MAAR HET HELE BEDRIJF
- ZOEK DE JUISTE PARTNER: DOE NIET AAN “OVERSHOOTING”! WELKE NODEN ZIJN VOOR U RELEVANT EN WELKE PARTNER SLUIT DAAR HET BEST BIJ AAN
Hoe een efficiëntieslag realiseren in uw bedrijf dankzij een ERP-pakket?
door Olivier Schoenmaekers, Accounta Manager Infomat
- Creëer één waarheid: door het verwerken en consistent invoeren van gegevens zal iedereen zich op dezelfde gegevens kunnen baseren. Weg met discussies en onzekerheden!
- Werk met juiste cijfers: op deze manier kan er een kostenanalyse gemaakt worden die u zal helpen bij de keuze van artikelen en wat er naar voren geschoven moet worden en wat minder.
- Automatisering: er is enorm veel automatisering mogelijk met ERP-systemen wat voor tijdsefficiëntie zal zorgen. Time is money!
INFOMAT N.V.
BRIO BELUX
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.