Met deze betaaltrends maximaliseer jij in 2025 je omzet
Je staat er als ondernemer wellicht niet dagelijks bij stil, maar hoe je betalingen inricht op je website en welke mogelijkheden je potentiële klanten biedt, zijn cruciaal voor je omzet. Hoe soepeler hoe beter. Toch is dat een uitdaging wanneer de mogelijkheden én beperkingen steeds weer veranderen. Hoe wordt dat in 2025?
Een belangrijke factor voor het behalen van succes in de steeds snellere wereld van e-commerce is het inrichten van een betaalstrategie die flexibel meebeweegt met je klant. Zonder een goed doordachte betaalstrategie loop je als ondernemer het risico om veel omzet te missen en kun je ingehaald worden door de concurrentie. Door je betaalstrategie regelmatig te evalueren en waar nodig te vernieuwen of aan te passen, kun je klanten meer opties bieden en zo conversie en omzet maximaliseren. Wat zijn de betaaltrends die van belang zijn voor e-commerce voor 2025?
1: Omnichannel oplossingen
De introductie van omnichannel, waarbij online en in-store betalingen worden gecombineerd, heeft grote impact op de manier waarop je je marketingcampagnes kunt inrichten en welke consumenten je kunt targetten. Het vergroot de mogelijkheden om je product gelijktijdig op zoveel mogelijk plekken onder de aandacht te brengen, in de winkelstraat en op je website, in je app en op social media.
Door deze benadering ook toe te passen op je betalingen en een geïntegreerde omnichannel betaalstrategie op te zetten, zorg je ervoor dat de consument jouw producten niet alleen op verschillende plekken kan bekijken, maar deze ook daar kan bestellen en meteen kan betalen. Door de klanten zelf te laten kiezen welke manier van bestellen en betalen voor hen het beste werkt, verbeter je zowel klanttevredenheid als loyaliteit. Maak betalen makkelijk mogelijk via iDeal, PayPal of creditcard. Dit vergroot de kans op terugkerende klanten en herhaalaankopen. Met een betaalpartner als Buckaroo kun je dat direct inrichten. Je kunt ook eerst met Buckaroo om tafel gaan om te bepalen wat voor jouw bedrijf en voor jouw markt en klanten de beste oplossing is.
2: Slimme abonnementsvormen
Een andere trend voor 2025 is het aanbieden van verschillende abonnementsvormen voor consumenten tegen een aantrekkelijke prijs. Dat is niet alleen voorbehouden aan de traditionele abonnementsaanbieders, als uitgevers, telecombedrijven en streamdiensten. Ook als je als je als ondernemer een product aanbiedt dat klanten waarschijnlijk met enige regelmaat opnieuw zullen afnemen, zijn abonnementsvormen interessant. Denk aan een abonnement op scheermesjes of rompertjes.
Maar er zijn talloze voorbeelden van succesvolle abonnementsdiensten op producten. De consument kiest voor zekerheid van levering, de ondernemer heeft een vaste en voorspelbare inkomstenstroom. Dat vraagt wel om een andere betaalstrategie en doordachte betaalstructuur. Een payment serviceprovider als Buckaroo biedt ondernemers de oplossingen en ondersteuning om deze abonnementen en herhaalbetalingen eenvoudig te beheren.
3: Je telefoon betaalterminal
2024 was het jaar waarin de meeste kaartbetalingen contactloos werden gedaan. Verschillende betaalinstellingen bieden contactloze betaalmogelijkheden aan. Tap to Pay van Buckaroo maakt het voor ondernemers mogelijk om, zonder traditionele hardware als een betaalterminal of modem, een telefoon of tablet om te zetten in een veilige betaalterminal. Dankzij de Tap to Pay-app kun je heel eenvoudig en snel betalingen van je klanten op je smartphone of tablet ontvangen.
De app is betaalbaar, eenvoudig in gebruik en voor iedereen toegankelijk. Een ideale oplossing voor bedrijven die flexibel willen zijn in het accepteren van betalingen en te maken hebben met kortlopende events of korte drukke periodes. Denk hierbij aan medewerkers in de horeca, marktkooplieden, taxichauffeurs en kioskhouders, maar ook grotere organisaties met veel mobiele verkooppunten zoals pakketbedrijven, bezorgdiensten en goede doelen. Het maakt het niet alleen voor ondernemers makkelijker om betalingen te innen. Consumenten ervaren het ook als een snelle en veilige manier van betalen.
4: Digitale toegankelijkheid
Een laatste grote trend voor 2025 zit hem in digitale toegankelijkheid. Kortgezegd komt dit neer op dat een app, website en webshop door elke consument te gebruiken is. Dus ook voor de ruim 4,5 miljoen mensen in Nederland die met een beperking kampen, of dit nu slechtziendheid, laaggeletterdheid, een motorische beperking of een gebrek aan online kennis is. Als jij het te moeilijk maakt voor hen, loop je dus al aan de voorkant een kwart van de Nederlanders mis. Speciaal daarvoor treedt er vanaf 1 juli 2025 nieuwe regelgeving in werking In de internationale standaard voor digitale toegankelijkheid staat uitgelegd hoe je websites en apps toegankelijk kunt ontwerpen, bouwen en onderhouden. En aan welke huidige eisen je websites en apps moeten voldoen.
BUCKAROO
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.