Milcobel palmt kaasrasper Kaasbrik in

27/06/2021 OM 07:00 - Luc Willemijns
Milcobel0 jun2421
(Vlnr.: Nils van Dam (ceo Milcobel), Pierre Stevens (cfo Milcobel), Johan De Truck (voorzitter Kaasbrik), Karlien De Truck (ceo Kaasbrik) en Francis Relaes (managing director Dairy Premium Ingredients Milcobel)

Milcobel C.V. (Beveren-Waas) neemt rasp- en verpakkingsbedrijf Kaasbrik N.V. (Halen) over. Met de overname verstevigt de zuivelcoöperatie zijn positie als wereldwijd toonaangevend bedrijf op het stuk van de productie, verwerking en vermarkting van mozarella.

Familiebedrijf Kaasbrik positioneerde zich in de voorbije dertig jaar als specialist in het raspen van mozarella. Daarnaast is de KMO ook gespecialiseerd in het raspen, verpakken en vermarkten van andere harde en halfharde kazen (o.a. cheddar, emmental, …) voor de B2B-markt. Dankzij zijn doorgedreven expertise in mozarella en in maatgerichte en flexibele oplossingen zowel op het vlak van snits, verpakking, formaten als prijs, kan Kaasbrik diverse oplossingen aanbieden volgens specificaties van de klanten. Via de overname breidt Milcobel ook zijn eigen merkenportefeuille uit met de kaasraspmerken Kaasbrik en Pizzaiolo.

Milcobel1 jun2321
Milcobel1 jun2421

Met een dertigtal medewerkers verwerkt Kaasbrik 10.500 ton kaas op jaarbasis, goed voor een omzet van 40 miljoen euro. De KMO heeft klanten in meer dan twintig landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Afrika.

Kaasbrik, dat als aparte productie-unit behouden blijft, wordt geïntegreerd in de Dairy Premium Ingredients-business van Milcobel.

Meer info: 03/730.18.00 of https://www.milcobel.com.

Milcobel3 jun2421
Milcobel4 jun2421

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.