Quifactum bezorgt kledingstukken Filou&Friends digitaal productpaspoort

18/07/2024 OM 12:22 - Luc Willemijns
Quifactumfilou170724

Het Belgische kinderkledingmerk Filou&Friends heeft een vijfjarige overeenkomst getekend met start-up Quifactum B.V. (Brugge) om alle kledingstukken te voorzien van digitale productpaspoorten (DPP’s). De samenwerking is een belangrijke stap in de richting van duurzaamheid en transparantie voor het merk.

Filou&Friends koos voor Quifactum vanwege de flexibiliteit om onmiddellijk waarde te creëren voor het "Filou Forever"- terugnameprogramma. De DPP’s van Quifactum worden op item-niveau gemaakt, wat helpt om de traceerbaarheid en herbruikbaarheid van elk kledingstuk te garanderen.

Het "Filou Forever"-programma moedigt consumenten aan om oude kleding terug te brengen voor herverkoop of recycling in ruil voor een voucher. Met de digitale productpaspoorten kan Filou&Friends de volledige levenscyclus van elk kledingstuk volgen, van productie tot recycling. Dat verhoogt de transparantie en versterkt het vertrouwen van de consument in de duurzame ambities van het merk.

Meer info: 0475/44.25.57 of https://www.quifactum.com

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.